Mai devreme am menționat despre atitudinea noastră față de cumătrism, că nu suntem compatibili absolut deloc cu un astfel de fenomen. Chiar mai mult, depunem eforturi maxime să-l suprimăm, deoarece automat naște un alt fenomen – favoritismul. E un fel de capcană pentru fiecare manager, în urma căreia managerul respectiv își selectează vreo doi subalterni favoriți și le oferă tot felul de privilegii, bonusuri și o ascensiune rapidă în carieră, doar pentru ochi frumoși și nici într-un caz pentru meritele adevărate. Aceste metode sunt absolut ineficiente și incorecte.
În cadrul companiei Grafit, procesul de lucru este bazat pe corectitudine, liberă exprimare și acceptare și cel mai important - oportunități egale pentru toți angajații. În cazul unei munci perseverente, atingerii planului și perfecționării în plan profesional – salariul decent, bonusurile și ascensiunea în carieră vă sunt garantate. Colectivul nostru este format din 400 de persoane, repartizate în zeci de echipe. În cazul în care managerul își va alege câte un "favorit" în fiecare echipă – întregul sistem se va destrăma asemenea unei căsuțe din cărți de joc, fapt ce împiedică dezvoltarea companiei. Astfel, în lupta împotriva favoritismului, ne axăm nu doar pe principiile și abilitățile de gestionare și conducere a echipei, dar și pe indicatorii obiectivi pe care-i analizăm în mod regulat.

◼️ Cum evaluăm colegii?

Este greu să evaluăm activitatea departamentului IT și suportului tehnic (proiectul Mteam) cu ajutorul indicatorilor clasici. De aceea am adoptat decizia de integrare a indicatorului de satisfacție a clienților (CSI). Acesta reprezintă un sondaj săptămânal destinat pentru 40 de manageri din exterior – efectiv din alte proiecte Grafit Holding, care sunt deservite de Mteam. Fiecărei subdiviziuni Mteam îi sunt acordate note de la 0 la 5, însoțite de comentarii, în cazul în care nota este sub 5. Apoi lucrăm asupra greșelilor, urmate de un raport obligatoriu cu descrierea modului de soluționare a acestora. Cu cât nota medie este mai înaltă, cu atât munca echipei este mai eficientă și, ca urmare, bonusurile vor fi mai mari.

În cadrul altor proiecte, lunar, fiecare angajat demonstrează indicatori principali de eficiență (KPI), care constau din procentul planului prestabilit de vânzări/achiziții, numărul de oferte eficiente și clienții noi aduși. Toți acești indicatori se analizează în mod centralizat și, drept urmare, la fel în mod centralizat, se formează salariul. Întregul sistem este construit astfel încât să poată oferi o notă actuală pentru volumul de muncă efectuat. Datorită acestuia, putem evita formarea și dezvoltarea fenomenului de favoritism și, drept urmare, să construim principii care au la bază condiții de muncă corecte și confortabile. Un angajat mulțumit face clienții noștri fericiți, ceea ce aduce prosperitate afacerii noastre.

Alte noutăți
Urmărește paginile noastre în social media: