Artiom Ojog: de la simplu angajat la membru al Consiliului de Directori
Următorul erou al rubricii noastre Istorii de succes este Artiom Ojog. Reținut, de încredere și chibzuit în luarea deciziilor - toate acestea sunt despre el. Ca și majoritatea top-managerilor din holding, Artiom a parcurs calea de la începător la director, co-fondator de proiect, iar acum este partener și membru al Consiliului de Administrație Grafit Holding. Am aflat de la Artiom cum a reușit să obțină succesul de azi și ce face în timpul liber.
Spune-ne despre tine înainte de a veni la Grafit.
Aveam 17 ani, exact după școală, când plecasem în România și m-am înscris la universitatea Româno-Americană de la București la facultatea de Computer Science for Business Management. Pe parcursul celor 5 ani de studii, am vizitat SUA de 2 ori în cadrul programului Work & Travel și, în același timp, în timpul masteratului lucram într-un call center. A fost o experiență interesantă, însă simțeam că nu era ceea ce-mi doream. Pe atunci, nu mă vedeam să stau la București, plus că în Moldova, prin 2009, începură schimbările politice și sociale. Atunci m-am gândit că există un viitor acasă și am decis să mă întorc. Și n-am dat greș.
Te-ai întors acasă și ai început să cauți un loc de muncă...
Nu chiar. S-a întâmplat să trimit CV-ul doar la Grafit Holding. După interviu, am fost imediat angajat în noul departament Product Information Management (PIM), în cadrul căruia am fost primul angajat. Așa a început cariera mea la holding în 2010.
Cum ai reușit să devii partener și membru al consiliului de administrație?
S-a întâmplat treptat. Am avut nevoie de 8 ani de zile. Cel mai important a fost că făceam mereu ceva nou și îmi plăcea foarte mult acest lucru. Restul înseamnă tehnici și procese, pe care le însușești în timp. Cam vreo 2 ani am lucrat în departamentul PIM, unde am devenit manager pentru prima dată și, cu pași mărunți, dar siguri, am pus pilonii departamentului. Am fost apreciat pentru asta și, drept urmare, m-au transferat în departamentul Marketing & Sales pentru a mă ocupa de alte sarcini noi: să fiu responsabil de vânzările online și promovare.

Ulterior, am avansat la funcția de Process Engineer, când eu eram veriga de legatura între departamentul IT si departamentele business.

Lansarea startup-ului Eminia Trading în 2014 este unul dintre cele mai importante evenimente din cariera mea. Am devenit pentru prima dată co-fondator și am început o afacere de la zero: parteneri, capital, echipă. Împreună am trecut prin foc și pară pentru a pune startup-ul pe picioare. Astăzi Eminia înseamnă vânzări de milioane de euro pe an, peste 100 de angajați, peste 50 000 de produse unice într-un depozit imens din Dortmund, cu o suprafață de 2700 m². După ce am pus la punct toate procesele de lucru, am acceptat o nouă provocare și acum activez în cadrul consiliului de administrație și identific soluții deja la nivel de holding.
Cărui fapt se datorează succesul Eminiei într-un timp atât de scurt?
Succesul se datorează unui mix de viziuni asemănătoare, valori comune, atitudini corecte față de colegi și unei strategii de dezvoltare. A fost o decizie corectă chiar de la început de a recruta în echipă oameni care gândesc la fel ca noi. Este mult mai confortabil și mai eficient să lucrezi cu cei care te înțeleg din jumătate de cuvânt. Vreau să menționez că oamenii cu o gândire analitică și care au aceleași viziuni ca noi sunt de neprețuit. Nu o dată ne-am convins că am luat o decizie corectă. Prin urmare, Eminia Trading este un proiect de succes și în continuă dezvoltare. Un rol semnificativ l-a avut faptul că, în caz de eșec, nimeni nu este „certat". Încercăm să oferim sprijinul nostru fiecăruia, pentru că echipa noastră, într-un fel, este o familie.
Ritmul modern de viață, cu atâtea fotografii frumoase în social media, creează iluzia că succesul poate fi atins ușor și foarte repede. Nu este așa: pentru aceasta trebuie să dai din coate binișor.
Ce face un membru al consiliului de administrație în timpul liber? Oare are timp liber? :)
În ultimii ani am foarte puțin timp liber. Însă îmi doresc să revin la antrenamentele de crossfit, un sport pe care l-am practicat 3 ani. Obișnuiam să călătoresc mult prin Europa, am petrecut o lună în Cuba și Mexic, apoi în Japonia, însă dintre toate destinațiile, Italia îmi place cel mai mult. Hobby-ul meu este să citesc cărți. Cartea preferată este "Shantaram" de Gregory David Roberts.

Cu câțiva ani în urmă, l-am descoperit pe Bukovski și am citit toate cărțile sale timp de-o vară. În psihologie și autodezvoltare, m-a impresionat cartea lui Mark Manson „Arta subtilă a nepăsării" și stilul autorului Jordan Peterson, un profesor canadian de psihologie. Îmi place să petrec timpul liber cu familia mea și cu samoyedul nostru, Mișcha.
Care este secretul tău?
Secretul constă în muncă și răbdare. Ritmul modern al vieții și fotografiile de pe rețelele de socializare creează iluzia că succesul vine ușor și rapid. Însă nu este așa: trebuie să dai din coate foarte mult.
Continuă fraza: „Grafit Holding înseamnă..."
1
Compania potrivită. Nu există loc de cumetrism. Dacă o persoană gândește bine, are scopuri și muncește, atunci creșterea profesională și salariul foarte bun sunt garantate.
2
Grija de oameni și investiția în aceștia. Formăm specialiști de la zero, care sunt pregătiți să încheie tranzacții de la început până la sfârșit.
3
Diversitate. Avem 8 proiecte unice: de la accesorii pentru imprimante până la jucării pentru copii.
4
Oportunitatea de a câștiga bani buni. Nu credeți? Lăsați o cerere pe site-ul www.grafit.md
5
Un organism viu care este în continuă schimbare. Încercăm să-l menținem tânăr și într-o formă bună.
6
Grija față de mediu. Facem lumea mai curată, deoarece rezolvăm problema majoră a supraproducției. Salut, Greta Tunberg!
Urmăriți paginile noastre în social media: